مطالب مفید

لیست بهترین برنامه های رایگان پایتون IDE برای کامپیوتر

قبل از صحبت در مورد بهترین برنامه های رایگان Python IDE برای سیستم عامل ویندوز، اجازه دهید کمی در مورد زبان برنامه نویسی Python و لزوم نصب Python IDE بر روی رایانه شخصی خود صحبت کنیم.

پایتون یک زبان برنامه نویسی رایگان است که در بسیاری از برنامه های ساخته شده برای سیستم عامل های مختلف و همچنین وب سایت ها و ابزارهای آنلاین استفاده می شود. پایتون برای اهداف عمومی ساخته شده است و شما می توانید از آن برای هر نوع هدفی که دارید استفاده کنید و مجبور نیستید از آن فقط برای انواع خاصی از فعالیت ها و اهداف استفاده کنید.

پایتون یک زبان آسان برای یادگیری است و این یکی از دلایل محبوبیت این زبان برنامه نویسی است. علاوه بر این، می توانید انواع برنامه ها و برنامه های کاربردی را با استفاده از آن بسازید. پایتون در بین 3 زبان برنامه نویسی محبوب در سراسر جهان بین توسعه دهندگان قرار دارد.

همانطور که قبلا ذکر شد پایتون عمدتا برای ساخت نرم افزار و وب سایت استفاده می شود. طیف گسترده ای از نرم افزارها را می توانید با استفاده از پایتون بسازید مانند: اتوماسیون وظایف، اسکریپت نویسی، تجزیه و تحلیل داده ها، هوش مصنوعی (AI) و غیره.

برای ساخت برنامه ها و اپلیکیشن ها با استفاده از پایتون می توانید از نرم افزار IDE بهره مند شوید. IDE یک محیط توسعه یکپارچه است که برای ساخت برنامه استفاده می شود و ویژگی اصلی یک IDE این است که همه ابزارها و ویژگی هایی را که یک برنامه نویس به آن نیاز دارد در یک رابط کاربری زیبا و کاربرپسند ترکیب می کند تا کار دشوار برنامه نویسی را بسیار آسان کند.

انواع مختلفی از برنامه های Python IDE وجود دارد و هر یک از آنها علاوه بر موارد مشترکی که همه ارائه می دهند، ویژگی های خاصی دارند. به عنوان مثال، برخی از آنها برای: برنامه نویسی آموزش/یادگیری، ویرایش پایتون و جیتون، تکمیل کد، برجسته سازی نحو، اشکال زدایی، تکمیل کد، ناوبری کد، تست واحد، طراحی شده توسط و برای دانشمندان، مهندسان و تحلیلگران داده و غیره استفاده می شود.

در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین ابزارهای رایگان Python IDE برای سیستم عامل ویندوز را معرفی کنیم که برنامه نویسی پایتون را برای شما به عنوان یک توسعه دهنده آسان تر و لذت بخش تر می کند.

1. IDLE Python IDE

IDLE (محیط توسعه و یادگیری یکپارچه) IDE پیش فرض و رسمی پایتون است که برای چندین سیستم عامل مانند Windows، Linux، Mac OS X/All، پلتفرم های Tk در دسترس است و از آنجایی که در پایتون ادغام شده است، نیازی به دانلود ندارید. و جداگانه نصب کنید

IDLE یک IDE رایگان و منبع باز پایتون است که از مرورگر منبع رنگی چند پنجره ای استفاده می کند، به شما امکان می دهد در فایل ها جستجو کنید، نکات ابزار را به شما می دهد و با استفاده از دیباگر، فرآیند اشکال زدایی را برای شما آسان تر می کند.

برنامه‌های مبتدی بیشترین بهره را از IDLE می‌برند، زیرا ابزار و ویژگی‌های گیج‌کننده زیادی را ارائه نمی‌دهد و یک IDE پایتون خوب برای شروع برنامه‌نویسی است. IDLE دستورات را برجسته می کند تا بتوانید راحت تر کدها را پیمایش و دنبال کنید.

 

2. Thonny

Thonny یکی دیگر از برنامه های Python IDE کاملا رایگان است که برای Python 3.7 و نسخه های جدیدتر تعبیه شده است. این یک انتخاب عالی برای برنامه نویسان مبتدی پایتون است و به آنها کمک می کند تا با ارائه یک رابط کاربری جالب برنامه نویسی را یاد بگیرند.

Thonny دارای یک رابط کاربری بسیار ساده است که وقتی آن را تازه اجرا می کنید، از هرگونه سردرگمی برای کاربران مبتدی جلوگیری می کند، اما می توان برای داشتن یک محیط غنی تر، شخصی سازی ها را انجام داد.

Thonny IDE چند پلتفرم است و می تواند در سیستم عامل های مختلف مانند Windows، macOS و Linux Oses استفاده شود.

ویژگی های اصلی Thonny Python IDE را می توان به شرح زیر توضیح داد:

    اشکال زدایی ساده: با فشار دادن Ctrl+F5 کد نوشته شده را مرحله به مرحله اجرا می کند. با فشار دادن کلید F6 برای یک گام بزرگ و F7 برای یک گام کوچک، روند اجرا را می توان سرعت بخشید.
    ارزیابی مرحله از طریق عبارت: برای تعیین اینکه پایتون چگونه عبارات شما را برای مراحل کوچک ارزیابی می کند.
    نمایش صادقانه فراخوانی تابع: برای درک نحوه کار فراخوانی تابع است.
    خطاهای نحوی را برجسته می کند
    دامنه ها را توضیح می دهد: برای تشخیص متغیرهای محلی از جهانی.

3. PyCharm

PyCharm یکی دیگر از IDE های قدرتمند پایتون رایگان برای سیستم عامل های ویندوز، macOS یا لینوکس است. PyCharm یک نسخه کاملا رایگان برای استفاده در جامعه و یک نسخه حرفه ای دیگر دارد که پولی است و در مقایسه با نسخه رایگان دارای ویژگی های بیشتری است.

PyCharm می تواند چندین برنامه و کد پایتون را به طور موثر در تب های مختلف مدیریت کند و به برنامه نویسان اجازه می دهد به راحتی به کتابخانه های داخلی و خارجی دسترسی داشته باشند.

این یک IDE هوشمند پایتون با پشتیبانی از کد رنگ دستوری و سایر ابزارهای مفید است که به شما امکان می دهد برنامه های کدگذاری شده را بدون نیاز به برنامه های شخص ثالث اجرا کنید. PyCharm از Git پشتیبانی می کند تا بتوانید پروژه های مخزن Git ایجاد کنید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

PyCharm دارای یک دیباگر داخلی است که به کد نوشته شده نگاه می کند و خط به خط آن را رفع اشکال می کند تا کار دشوار رفع اشکال را از روی شانه های توسعه دهنده برطرف کند.

ویژگی های اصلی نسخه جامعه PyCharm رایگان Python IDE به شرح زیر است:

    ویرایشگر هوشمند پایتون: ویرایشگر کد PyCharm به شما امکان می دهد زبان های زیر را با پشتیبانی از آنها کدنویسی کنید: Python، JavaScript، CoffeeScript، TypeScript، CSS و غیره.
    ویرایشگر زنده: به شما امکان می دهد صفحه کدنویسی و مرورگر را باز کنید تا ببینید کدها به طور همزمان چگونه روی نتایج تأثیر می گذارند. هر تغییری که در کد ایجاد کنید، فوراً به نتیجه زنده منعکس می شود.
    کنسول پایتون تعاملی: با بررسی فوراً نحو، تطبیق پرانتزها و نقل قول ها و غیره، نسبت به کنسول استاندارد پایتون دارای ویژگی های بیشتری است.

4. Atom

Atom یک ویرایشگر متن و کد رایگان و منبع باز برای سیستم عامل های ویندوز، مک او اس و لینوکس است که از زبان های بسیاری از جمله پایتون پشتیبانی می کند.

تاکید این برنامه بر روی ویرایش متن است اما یک IDE قدرتمند پایتون نیز هست. Atom با Git و GitHub مستقیماً در داخل برنامه با استفاده از افزونه های مناسب برای آن کار می کند.

Atom یک رابط زیبا، تمیز و مبتنی بر برگه دارد و رابط را می توان با استفاده از تم هایی که می توان ایجاد کرد و با همه کاربران در سراسر جهان به اشتراک گذاشت، سفارشی کرد.

تکمیل خودکار هوشمند داخلی به شما کمک می کند تا محتوا را سریعتر ایجاد کنید، علاوه بر این می توانید چندین صفحه را باز کنید و روی فایل های مختلف به طور همزمان کار کنید.

Atom از یک مدیر بسته استفاده می کند که در داخل برنامه بدون نیاز به بازدید از وب سایت با استفاده از مرورگرهای وب کار می کند.

منبع مطلب: List of the 9 Best Free Python IDE Programs for PC