مطالب مفید

SimpleWall – یک پلت فرم موثر برای فیلتر کردن ویندوز

Windows Filtering Platform (WFP) ترکیبی از API و سرویس‌های سیستم برای مدیریت برنامه‌های فیلتر شبکه است. به طور پیش فرض، Windows Filtering Platform دارای تنظیماتی است به این معنی که برخی از سرویس ها و برنامه ها مسدود شده و برخی دیگر مجاز هستند.

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد برخی از سرویس ها و برنامه ها را برای ایمن سازی بیشتر سیستم خود مجاز یا مسدود کنید. در چنین مواقعی یک اپلیکیشن بسیار سبک و کاربرپسند به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند. این اپلیکیشن Simplewall نام دارد.

هنگامی که می خواهید SimpleWall را نصب کنید، می توانید تنظیمات را در فهرست برنامه ذخیره کنید تا به عنوان یک برنامه قابل حمل کار کند.

SimpleWall به کاربران امکان کنترل کامل بر فعال یا غیرفعال کردن بخش‌های مختلف سیستم از جمله: برنامه‌ها، خدمات، برنامه‌های UWP، فهرست بلاک‌ها، قوانین سیستم و اتصالات را می‌دهد. این ابزار برنامه‌های دارای دسترسی به اینترنت و برنامه‌هایی را که به شبکه دسترسی ندارند جدا می‌کند و به شما امکان می‌دهد بین دو وضعیت برای هر یک از آنها سوئیچ کنید.

به عبارت دیگر، SimpleWall روشی موثر برای داشتن کنترل بیشتر بر روی فایروال ویندوز برای تغییر اینکه کدام برنامه ها و سرویس ها مجاز به دسترسی به اینترنت هستند یا خیر است.

برنامه ها و سرویس های بدون دسترسی به اینترنت با رنگ سبز نشان داده شده اند که به این معنی است که این برنامه ها ایمن هستند و از اینترنت استفاده نمی کنند. برای تغییر آن می توانید به راحتی روی اپلیکیشن یا سرویس کلیک راست کرده و بر روی Edit کلیک کنید و این وضعیت را تغییر دهید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید وضعیت اتصال برنامه Notepad را تغییر دهید، روی آن کلیک راست کرده و این صفحه را مشاهده می کنید تا اجازه دهید به اینترنت متصل شود.
یکی دیگر از گزینه های نرم افزار SimpleWall محدود کردن دسترسی به برخی از آدرس های IP یا پورت های اینترنت است.

همیشه می توانید برنامه را طوری تنظیم کنید که در راه اندازی ویندوز بارگذاری شود تا ویندوز شما با قوانین تعریف شده شما راه اندازی شود.

این برنامه کاربردی با هر نسخه از ویندوز از ویندوز 7 بعدی سازگار است. می توانید SimpleWall را از وب سایت رسمی دانلود کنید.

منبع مطلب: SimpleWall – an Effective Windows Filtering Platform