مطالب مفید

معرفی 4 محیط وب سرور محلی برای اجرای اسکریپت های PHP

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت جدید راه‌اندازی کنید یا بررسی کنید که یک اسکریپت CMS یا PHP چگونه کار می‌کند، یکی از گزینه‌های رایگان که نیازی به خرید سرور ندارد، استفاده از محیط‌های وب سرور محلی است. شما می‌توانید لینوکس، آپاچی، MySQL، PHP، Python یا Perl را بدون توجه به سیستم عاملی که استفاده می‌کنید، در محیط‌های وب سرور محلی اجرا کنید.

محیط های وب سرور محلی به شما این امکان را می دهند که محیط های وب سرور لینوکس را در ویندوز، MacOS یا هر سیستم عامل دیگری که دارید شبیه سازی کنید و هر اسکریپت PHP را با MySQL روی آنها اجرا کنید.

یک محیط وب سرور محلی به شما امکان می دهد یک اسکریپت PHP یا CMS را بر روی رایانه محلی خود نصب و آزمایش کنید، افزونه ها و تم های مورد نیاز را روی آن نصب کنید، آن را تا جایی که می خواهید سفارشی کنید و هنگامی که آماده استفاده است، آن را در یک فایل واقعی آپلود کنید. وب سرور و راه اندازی وب سایت آنلاین خود را.

چند محیط وب سرور محلی رایگان و پولی وجود دارد، و همه آنها نیازهای اولیه ای را که برای اجرای اسکریپت های PHP به صورت محلی نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهند. برخی از آنها به شما امکان می دهند چندین اسکریپت مختلف PHP را روی رایانه محلی خود اجرا کنید و به صورت جداگانه روی هر یک از آنها کار کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با اطلاعات دقیق در مورد معروف ترین و مفیدترین محیط های وب سرور محلی آشنا کنیم که می توان از آنها برای تبدیل کامپیوتر محلی شما به وب سرور برای اجرای هر گونه اسکریپت پایتون، پرل یا پی اچ پی بر روی آن استفاده کرد.

1. WampServer

WampServer یک محیط وب سرور محلی رایگان و قدرتمند برای اجرای اسکریپت های PHP است که استفاده از آن نسبت به برخی برنامه های مشابه ساده تر است.

WampServer به شما امکان می دهد وب سرور محلی خود را به راحتی و بدون نیاز به دانش PHP راه اندازی کنید. Apache، MySQL و PHP در این محصول قرار داده شده‌اند، و شما می‌توانید هر اسکریپتی را که به این الزامات نیاز دارد در رایانه شخصی خود اجرا کنید.

پس از نصب، به راحتی می توانید WampServer را راه اندازی کنید و هر زمان که کار با اسکریپت ها تمام شد، می توانید به راحتی آن را با یک کلیک ماوس خاموش کنید.

همانطور که گفته شد، اکثر اسکریپت های PHP برای اجرا به پایگاه داده MySQL نیاز دارند و WampServer نیز از آن پشتیبانی می کند. مدیریت پایگاه‌های داده MySQL را می‌توان با استفاده از phpMyAdmin انجام داد، که به شما امکان می‌دهد روی هر رکورد در پایگاه داده و هر جدول درون آن کنترل داشته باشید.

WampServer به شما امکان می دهد نسخه PHP را تغییر دهید تا آزمایش کنید که آیا اسکریپت شما با یک نسخه خاص PHP کاملاً خوب کار می کند و با آن سازگار است یا خیر.

گاهی اوقات ممکن است نیاز به راه اندازی مجدد PHP، MySQL یا سایر سرویس های در حال اجرا داشته باشید زیرا با مشکل فنی مواجه شده اید یا به هر دلیل دیگری نیاز به انجام آن دارید. راه اندازی مجدد WampServer به آسانی راه اندازی و توقف آن است.

2. EasyPHP

EasyPHP یکی دیگر از محیط های قدرتمند وب سرور محلی است که تمام موارد مورد نیاز برای اجرای یک سرور محلی را به راحتی در دسترس دارد. در میان توسعه دهندگان PHP محبوبیت بیشتری دارد زیرا دارای ماژول هایی است که به آنها اجازه می دهد برنامه های PHP را به راحتی کدنویسی و اجرا کنند.

EasyPHP را می توان به عنوان پرتابل استفاده کرد و با استفاده از این نرم افزار می توانید تمام ماژول ها و الزامات شروع اسکریپت نویسی و برنامه نویسی PHP را در هر مکانی روی هر رایانه ای نصب کنید.

رابط کاربری EasyPHP کاربر پسند و ساده است که آن را به انتخابی مناسب برای کاربران مبتدی و حرفه ای که رابط های پیچیده را دوست ندارند تبدیل می کند. این به آنها اجازه می دهد بیشتر روی کار اصلی خود که برنامه نویسی و سفارشی کردن اسکریپت ها است تمرکز کنند.

تمامی سیستم های مدیریت محتوای محبوب مانند وردپرس، جوملا، دروپال و غیره در محیط EasyPHP قابل اجرا هستند.

 

3. Largon

Laragon یک شبیه ساز سرور است که محیط وب سرور محلی خوبی را برای برنامه نویسی مبتنی بر وب در ویندوز در اختیار شما قرار می دهد. این یک محیط مناسب برای ساخت و کار بر روی پروژه های PHP در لوکال هاست است.

هر چیزی که یک توسعه دهنده وب برای کدنویسی و اجرای اسکریپت هایی مانند Apache، MySQL، PHP، Ngnix، JS، Git و Composer نیاز دارد در Laragon ارائه شده است و می توان با افزودن ابزارهایی به آن، ویژگی ها را افزایش داد.

Laragon را می توان بر روی رایانه شخصی نصب کرد، یا به عنوان یک جایگزین، می توانید از آن به عنوان نرم افزار قابل حمل استفاده کنید. این یک شبیه ساز سرور سریع و قدرتمند برای PHP، JS، Python، Java و غیره است.

رابط کاربری Laragon کاربرپسند و ساده است و شما می توانید آن را بر اساس نیاز خود شخصی سازی کنید. این نرم افزار انتخاب خوبی برای توسعه و آزمایش برنامه های کاربردی وب در رایانه شخصی شماست.

4. DesktopServer

DesktopServer یکی از قدیمی ترین محیط های وب سرور محلی برای اجرای CMS وردپرس با رابط کاربری گرافیکی است تا فرآیند نصب وردپرس را برای همه کاربران بدون توجه به دانش آنها آسان کند.

DesktopServer عمدتاً برای نصب و اجرای وردپرس توسعه یافته است و فرآیند نصب وردپرس توسط جادوگر آسان شده است که به شما امکان می دهد وردپرس را مرحله به مرحله نصب کنید.

 

منبع مطلب: Best 9 Local Web Server Environments to Run PHP Scripts