مطالب مفید

بهترین افزونه های کش وردپرس

Caching چیست؟
هنگامی که شخصی درخواست بازدید از یکی از صفحات وب سایت را می دهد، پس از شروع اولین درخواست توسط کاربر، سرور باید چندین کار مانند اتصال به پایگاه داده، اجرای PHP، CSS، کوئری های مورد نیاز جاوا اسکریپت و برخی موارد دیگر را برای ارائه آن صفحه اجرا کند. به بازدید کننده

پس از اتمام آن کارها، سرور نتیجه را به کاربر برمی گرداند و نتیجه یک صفحه خوب طراحی شده است که بازدید کننده می تواند از آن لذت ببرد.

هنگامی که از یک افزونه کش وردپرس استفاده می کنید، سرور هنوز باید همه آن وظایف را انجام دهد، اما فقط برای اولین بازدید (یا هر فاصله زمانی با توجه به تنظیماتی که برای افزونه کش وردپرس انجام داده اید). این صفحه برای درخواست های بیشتر در دیسک ذخیره می شود. بار روی سرور را کاهش می دهد.

در نتیجه، صفحات وب و مقالات شما بسیار سریع‌تر برای بازدیدکنندگان بارگذاری می‌شوند، زیرا مستقیماً از حافظه پنهان به جای PHP و جستجوهای پایگاه داده ارائه می‌شوند.

ذخیره سازی به زبان ساده، میزان تلاش لازم برای ایجاد و ارائه یک صفحه وب به بازدیدکنندگان سایت را به حداقل می رساند.


لیست بهترین افزونه های کش وردپرس

صرف نظر از نوع سروری که استفاده می کنید، بهتر است یک افزونه کش روی سرور خود نصب کنید، به خصوص اگر از سرور اشتراکی استفاده می کنید که منابع کمتری دارد و به طور کلی کندتر از VPS یا سرورهای اختصاصی است.

انتخاب های مختلفی برای انتخاب افزونه کش وردپرس وجود دارد که نصب هر کدام از آنها بهتر از نداشتن سرعت آن است. در اینجا قصد داریم به برخی از شناخته شده ترین و بهترین افزونه های کش وردپرس بپردازیم.

در واقع، مقایسه سرعت افزونه‌های کش دقیق نیست، زیرا نتیجه می‌تواند تحت تأثیر عوامل زیادی مانند مکان، میزان بارگذاری سرور در آن لحظه خاص، نحوه پیکربندی افزونه و غیره باشد. بنابراین ترجیح می‌دهیم افزونه ها و قابلیت های آنها به جای صحبت در مورد اعداد، که می تواند شما را گمراه کند.

همیشه توصیه می شود برخی از این افزونه های کش وردپرس را در وب سایت خود نصب و امتحان کنید و نتایج را خودتان مقایسه کنید تا ببینید کدام یک از آنها در وب سایت شما بهتر عمل می کند و رضایت شما را بیشتر می کند.

برخی از بهترین افزونه های کش وردپرس در اینجا فهرست شده اند. برخی رایگان هستند، برخی دیگر ممکن است فقط پولی باشند، و برخی نسخه های رایگان و پولی را ارائه می دهند. بسته به نیاز خود، می توانید افزونه های کش رایگان یا پولی را انتخاب کنید.

علاوه بر بهبود سرعتی که این افزونه‌های کش وردپرس می‌توانند ارائه دهند، دارای سطوح دشواری، تنظیمات و امکانات مختلفی هستند. برخی از آنها به راحتی قابل پیکربندی هستند و برخی برای پیکربندی نیاز به تنظیمات بیشتری دارند.


 

1. WP Rocket


WP Rocket یکی از 3 افزونه شناخته شده کش وردپرس است، اما متأسفانه رایگان نیست و آزمایشی رایگان نیز ارائه نمی دهد. فقط 14 روز ضمانت برگشت پول به شما می دهد.

می توانید یک بار آن را خریداری کنید و تا زمانی که می خواهید از آن استفاده کنید، اما بعد از یک سال به روز رسانی و بهبود بیشتری دریافت نخواهید کرد. گزینه های مختلف پرداخت به شما امکان می دهد آن را در یک وب سایت، سه وب سایت یا تعداد نامحدودی از وب سایت ها نصب و استفاده کنید.

قیمت WP Rocket برای یک وب سایت مجزا 39 دلار، برای سه وب سایت 99 دلار است و در صورت تمایل به نصب و استفاده در تعداد نامحدودی از سایت ها، باید 199 دلار برای سال اول پرداخت کنید و برای دریافت به روز رسانی های بعدی آن را تکرار کنید. نسخه ها به صورت سالانه

یکی از بهترین ویژگی های WP Rocket علاوه بر قدرتمند بودن از نظر امکانات کش، رابط کاربری ساده و آسان آن است که پیکربندی آن برای هر کاربر جدید و حرفه ای آسان است.

شما می توانید از افزونه WP Rocket در وب سایت های معمولی مبتنی بر وردپرس و سایر وب سایت های تجارت الکترونیک بهره مند شوید. وب‌سایت‌های ووکامرس باید بهتر بهینه شوند، زیرا معمولاً بازدیدکنندگان بیشتری دریافت می‌کنند و در اکثر موارد سنگین‌تر از سایر انواع سایت‌های وردپرسی هستند.

 

2. WP Super Cache
WP Super Cache یک افزونه کش وردپرس رایگان و منبع باز است که توسط توسعه دهندگان CM های WordPress (Automattic) توسعه یافته است که به دلیل ویژگی ها و قابلیت دسترسی میلیون ها کاربر را در سراسر جهان جذب کرده است.

هر دو WP Super Cache و W3 Total Cache جزو اولین پلاگین های کش وردپرس بودند و هر دوی آنها از زمان انتشار اولیه خود به طور فعال توسعه یافته اند و هر کدام میلیون ها نصب فعال دارند.

هر یک از این افزونه های کش دارای طرفداران و ویژگی های خاص خود هستند. WP Super Cache کاملاً بدون استفاده است، اما W3 Total Cache هر دو نسخه رایگان و پریمیوم دارد. WP Super Cache واقعاً تنظیمات کمتری برای پیکربندی دارد و استفاده از آن راحت‌تر از رقیب خود W3 Total Cache است.

WP Super Cache ممکن است طرفداران بیشتری داشته باشد زیرا پیکربندی آن آسان تر است و توسط توسعه دهنده وردپرس در Automattic توسعه داده شده است.

 

3. W3 Total Cache

یکی دیگر از پلاگین های معروف و پرکاربرد کش وردپرس W3 Total Cache است. این توسط میلیون ها کاربر در سراسر جهان استفاده می شود و جایگاه خاص خود را در مورد افزونه های کش موجود برای CMS وردپرس دارد.

W3 Total Cache یک افزونه کش بسیار قدرتمند برای وردپرس است، اما تنها مشکل این افزونه پیچیدگی تنظیمات آن است که آن را برای بسیاری از کاربران مبتدی انتخاب بدی می کند. اگر متخصص هستید و می توانید آن را به درستی پیکربندی کنید، یکی از بهترین افزونه های کش وردپرس موجود است.

مطمئناً کاربران پیشرفته می‌توانند از افزونه W3 Total Cache بهره‌های زیادی ببرند، اما به عنوان یک تازه‌کار، پیکربندی آن پیچیده است و پیکربندی نادرست می‌تواند منجر به ناکارآمدی وب‌سایت وردپرس شما شود.

W3 Total Cache یک افزونه کاملاً رایگان و منبع باز ذخیره سازی وردپرس است که میلیون ها کاربر به یک دلیل ساده به آن اعتماد دارند: اثربخشی این افزونه در بارگذاری سریع صفحات و کاهش بار روی سرور.

W3 Total Cache صفحات را به خوبی برای بازدیدکنندگان دسکتاپ و موبایل ذخیره می کند و از CDN پشتیبانی می کند که در حال حاضر در بین وب مسترها محبوب است.

W3 Total Cache یک افزونه کش وردپرس کاملا رایگان است و می توانید تا زمانی که دوست دارید بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده کنید. علاوه بر کش معمولی، کوچک‌سازی کدهای CSS و جاوا اسکریپت و همچنین فشرده‌سازی HTTP و بسیاری از گزینه‌های دیگر را فراهم می‌کند تا مطمئن شوید صفحات شما در سریع‌ترین زمان ممکن بارگذاری می‌شوند.

تنها نقطه ضعف W3 Total Cache پیچیدگی کار و راه اندازی آن است، اما پس از یک راه اندازی موفقیت آمیز، آن را در افزایش سرعت وب سایت خود بسیار قدرتمند خواهید دید.

 

4. WP Fastest Cache 

WP Fastest Cache یکی دیگر از پلاگین های معروف کش وردپرس برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری سایت های وردپرس با نسخه رایگان و پریمیوم است. برای بهینه سازی رایگان می توان از WP Fastest Cache و برای بهینه سازی بیشتر از نسخه پولی استفاده کرد.

WP Fastest Cache را می توان به راحتی نصب و پیکربندی کرد. پیکربندی آن بسیار ساده تر از W3 Total Cache است و کمی پیچیده تر از WP Super Cache است. اما پیچیدگی برای اکثر کاربران کاملاً عادی است و در پیکربندی آن با مشکلی مواجه نخواهید شد.

نسخه رایگان WP Fastest Cache برای اکثر وب سایت ها به اندازه کافی خوب است و تنها در صورتی که به دنبال حداکثر تعداد بهینه سازی هستید می توانید نسخه پریمیوم را انتخاب کنید.

کوچک‌سازی HTML، ترکیب کدهای CSS و جاوا اسکریپت از جمله گزینه‌هایی است که در نسخه رایگان و همچنین ذخیره صفحات برای بازدیدکنندگان دسکتاپ خواهید داشت.

برای دستیابی به حداکثر سرعت، WP Fastest Cache فشرده سازی GZIP را ارائه می دهد، در حالی که به شما اجازه می دهد تا کش مرورگر را برای بازدیدکنندگان سایت وردپرس خود فعال کنید.

اگر به یک افزونه کش رایگان متوسط ​​نیاز دارید که بار سرور شما را کاهش دهد و به هیچ چیز جالبی نیاز ندارید، WP Fastest Cache انتخاب خوبی خواهد بود.

هر کاربری با هر سطح تجربه ای می تواند WP Fastest Cache را پیکربندی کند زیرا فرآیند ساده ای دارد. اکثر قسمت های این افزونه کش وردپرس را می توان با استفاده از چک باکس ها تنظیم کرد.

 

5. Comet Cache 

Comet Cache یکی دیگر از افزونه های کش وردپرس با ویژگی های مشابه بیشتر افزونه های دیگر است که هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی را ارائه می دهد. نسخه پولی از 39 دلار شروع می شود. در واقع، اگر می خواهید از نسخه رایگان Comet Cache استفاده کنید، این یک انتخاب شخصی است زیرا سایر پلاگین ها در اکثر بخش ها عملکردهای یکسانی را ارائه می دهند.

نصب و پیکربندی Comet Cache برای اکثر کاربران ساده و آسان است، و خوبی این افزونه کش وردپرس، راهنماهای مستندی است که تمام سوالات احتمالی شما را پوشش می دهد.

این اسناد به تمام سوالات شما پاسخ می دهد و اگر می خواهید بدانید با ارتقاء به نسخه پریمیوم چه ویژگی های اضافی دریافت خواهید کرد، تمام تفاوت ها را با جزئیات بیان می کند.

مزیت اصلی استفاده از نسخه پریمیوم نسبت به نسخه رایگان، اتوماسیون بیشتر کارهایی است که باید به صورت دستی در نسخه رایگان انجام شوند. Comet Cache اکثر ویژگی های استاندارد یک افزونه کش وردپرس را دارد، مانند ایجاد یک عکس فوری کامل از صفحات شما که به عنوان صفحات ثابت به کاربران ارائه می شود.

6. Cache Enabler 

Cache Enabler یک افزونه کاملاً رایگان کش وردپرس است که تعداد زیادی بهینه سازی را به شما ارائه می دهد. با توجه به رایگان بودن آن، می تواند انتخاب خوبی برای برخی از کاربرانی باشد که می خواهند یک افزونه کش وردپرس با استفاده آسان داشته باشند.

Cache Enabler اکثر استانداردها را برای کش کردن پلاگین ها دارد و می تواند برخی از وظایف مانند پاک کردن کش را به صورت خودکار و دستی انجام دهد. شما می توانید فاصله انقضای کش را برای این افزونه تنظیم کنید و کش را با توجه به بازه زمانی مشخص شده بازسازی می کند.

کوچک‌سازی‌های HTML، CSS و جاوا اسکریپت در افزونه Cache Enabler برای دستیابی به امتیازات بهتر و زمان بارگذاری سریع‌تر پشتیبانی می‌شوند.

برخی از ویژگی های اصلی Cache Enabler که آن را به یک افزونه کش وردپرس خوب برای کاربران مبتدی تبدیل می کند به شرح زیر است:

  • این برنامه از برخی از خدمات شخص ثالث برای تبدیل تصاویر شما به فرمت WebP پشتیبانی می کند که بالاترین نرخ فشرده سازی را در بین فرمت های تصویر معمولی ارائه می دهد.
  • پیکربندی Cache Enabler بسیار آسان است و هر کاربری می تواند بدون نیاز به گذر از گزینه های پیچیده ای مانند W3 Total Cache از آن بهره مند شود.
  •  داشبورد این افزونه کش وردپرس اطلاعاتی در مورد وضعیت صفحات ذخیره شده مانند اندازه کل کش در اختیار شما قرار می دهد. می‌توانید افزونه Cache Enabler را طوری تنظیم کنید که کش‌های قدیمی را به‌طور خودکار حذف کند یا می‌توانید به صورت دستی آن‌ها را حذف کنید.

مرجع مطلب: Best WordPress Caching Plugins Fully Compared

  • ۰۱/۰۲/۰۲