مطالب مفید

ClipMate - توابع کلیپ بورد ویندوز را گسترش دهید

سیستم عامل ویندوز دارای یک کلیپ بورد داخلی است که برای بسیاری از کاربران مناسب است و می تواند آخرین مورد چسبانده شده را نگه دارد، اما اگر می خواهید چندین مورد را همزمان نگه دارید، باید از یک برنامه شخص ثالث مانند ClipMate استفاده کنید.

کلیپ میت کلاسیک
ClipMate یک ابزار قدرتمند برای بهبود عملکرد کلیپ بورد ویندوز است. ClipMate به شما امکان می دهد چندین متن یا آیتم گرافیکی را همزمان در کلیپ بورد کپی کنید. آنها را به خاطر می آورد و هر زمان که نیاز بود می توانید آنها را بچسبانید.

اگر می خواهید چندین مورد را به طور همزمان در کلیپ بورد یکی یکی کپی کنید و اگر تعداد موارد زیاد باشد، انجام این کار بسیار دشوار است. اما ClipMate به شما امکان می دهد همه آنها را یک به یک بدون از دست دادن هیچ یک از آنها کپی کنید.

اغلب اتفاق می افتد که شما مشغول هستید و سریع کار می کنید و یک مورد را در کلیپ بورد کپی می کنید و همانطور که مشغول هستید دوباره مورد دیگری را کپی می کنید و در این صورت اولین مورد کپی شده را گم کرده اید اما اگر ClipMate را روی رایانه شخصی خود نصب کرده باشید، شما می توانید در مورد ایمنی داده های خود مطمئن باشید و سرعت کار خود را افزایش دهید.

ClipMate این قابلیت را دارد که هزاران آیتم کلیپ بورد را به طور همزمان در پایگاه داده خود نگه دارد و ابزارهایی برای بهبود عملکرد آن با امکان جستجو در پایگاه داده و ایجاد میانبرهایی برای موارد پرکاربرد دارد.

در ClipMate Explorer، می‌توانید موارد را در هر دو حالت فهرست و ریز عکس‌ها مرتب کنید و آنها را مدیریت، ویرایش یا ترکیب کنید.
ClipMate دارای قابلیت کشیدن و رها کردن است و به شما امکان می دهد یک مورد را مستقیماً از لیست موارد ClipMate انتخاب کنید و آن را در برنامه شخص ثالث مناسب قرار دهید. مثلا؛ می توانید یک متن را از کلیپ بورد انتخاب کنید و آن را در یک نرم افزار ویرایش متن وارد کنید. حتی می توانید یک تصویر را انتخاب کنید و آن را در یک نرم افزار گرافیکی رها کنید.

ClipMate یک ویژگی جالب دیگر به نام ClipBar دارد و این ابزار به راحتی در نوار وظیفه ویندوز ادغام می شود و لیست مواردی را که در کلیپ بورد کپی کرده اید نشان می دهد. برای چسباندن یک مورد در برنامه دیگر، فقط باید روی یک مورد دوبار کلیک کنید یا کلید Enter را فشار دهید و این مورد بدون هیچ تلاش دیگری در آن برنامه جایگذاری می شود.

منبع مطلب: ClipMate – Extend The Functions Of Windows Clipboard

  • ۰۱/۰۲/۰۲