مطالب مفید

UltraFileSearch - جستجوگر فایل

UltraFileSearch یک ابزار جستجو برای سیستم عامل‌های ویندوز است که توانایی جستجوی فایل‌ها، پوشه‌ها و اسناد را از طریق تمامی رایانه‌های محلی، فایل‌های شبکه، DVD، CD-ROM، هارد USB یا درایوهای فلش دارد.

برای یافتن یک فایل با استفاده از UltraFileSearch، فقط باید برنامه را باز کنید، نام آن فایل را وارد کنید و محل جستجو را مشخص کنید. UltraFileSearch همه فایل‌هایی را که با آن شرایط مطابقت دارند پیدا می‌کند و بهترین نتایج را برای شما نشان می‌دهد.

یکی از ویژگی های بسیار مفید UltraFileSearch این است که به شما امکان می دهد چندین نام فایل را در چندین درایور/پوشه به طور همزمان جستجو کنید. این ویژگی روند جستجو را بسیار سرعت می بخشد و به شما کمک می کند به جای چندین بار یک بار جستجو کنید.


UltraFileSearch فایل ها را فهرست بندی نمی کند و این مزایا و معایبی دارد. نکته خوب در مورد عدم استفاده از جستجوی مبتنی بر نمایه سازی، حذف فرآیند نمایه سازی فایل ها است که ممکن است زمان بر باشد و نیاز به به روز رسانی هر از چند گاهی برای نمایش نتایج به روز شده به شما دارد. همچنین به شما امکان می دهد بلافاصله پس از باز کردن برنامه شروع به جستجو کنید و نقطه ضعف آن این است که زمان بیشتری برای انجام جستجو نیاز دارد زیرا باید جستجو را هر بار انجام دهد.
UltraFileSearch به شما امکان می دهد نتایج جستجو را با استفاده از معیارهای مختلف مرتب کنید: تاریخ و اندازه، ویژگی ها، طول پوشه و نام فایل، سطح عمق مسیر، مالک فایل و گروه. همچنین نتایج را به انواع سند صادر می کند: TXT، CSV، .TSV، PSV. UTF8 و UTF8 بدون BOM.

UltraFileSearch می تواند از طریق هر دستگاهی که ویندوز شناخته شده است جستجو کند، بنابراین شما می توانید هر دستگاهی را به رایانه خود متصل کرده و فایل های موجود در آن دستگاه را جستجو کنید.
اگر پوشه‌های خاصی دارید که می‌خواهید بیشتر اوقات در جستجوی آن‌ها گنجانده شوند، یا می‌خواهید از فرآیند جستجو حذف شوند، می‌توانید به راحتی این نوع پوشه‌ها را در برنامه تعریف کنید.

UltraFileSearch فقط در نام فایل ها جستجو نمی کند. می‌تواند کلمات یا عبارات را در انواع مختلف سند جستجو کند، مانند: PDF.، .XLS، .DOC، .XLSX، .DOCX و غیره. ممکن است لازم باشد برای برخی از برنامه‌های افزودنی فیلترهای شخص ثالث نصب کنید و برخی دیگر از برنامه‌های افزودنی استفاده می‌کنند. فیلترهای داخلی بدون نیاز به هیچ برنامه دیگری.
در نتایج جستجو می توانید چندین کار مانند برش و کپی فایل ها در کلیپ بورد، حذف و تغییر نام فایل ها، ایجاد میانبر فایل ها و غیره را انجام دهید.

تغییر نام دسته ای یکی دیگر از ویژگی های جالب UltraFileSearch است که به شما امکان می دهد قوانین مختلفی را تنظیم کنید و کاراکترهای خاص را از فایل ها حذف یا جایگزین کنید، نام فایل ها را به حروف کوچک یا بزرگ تغییر دهید و غیره.

منبع مطلب: UltraFileSearch – A Universal File Searcher

 

  • ۰۱/۰۲/۰۲