مطالب مفید

WinSCP – یک کلاینت قدرتمند SFTP و کلاینت FTP

WinSCP یک کلاینت کاملاً رایگان، منبع باز و شناخته شده SFTP و FTP برای ویندوز است. اگرچه یک برنامه کوچک است، اما ویژگی های زیادی برای وب مسترها دارد و می تواند تمام الزامات مورد نیاز برای انتقال فایل ها به سرور FTP خود را برآورده کند.

رابط زیبا، ساده و تمیز شما را جذب می کند در حالی که می توانید از امنیت اتصالات خود مطمئن باشید. رابط WinSCP به زبان های زیادی ترجمه شده است و می توانید از آن به زبان مادری خود استفاده کنید. می توان از آن به عنوان یک نرم افزار FTP گرافیکی یا یک برنامه پخت خط فرمان استفاده کرد.

یکی از ویژگی های خوب WinSCP اسکریپت نویسی و اتوماسیون وظایف است که یک رابط اسکریپت با تعداد زیادی دستورات پشتیبانی شده ارائه می دهد و این دستورات را می توان به صورت دستی در برنامه وارد کرد. این برنامه همچنین توانایی خواندن اسکریپت ها را از اسکریپت دیگر یا منبع خارجی دارد. یک راهنمای کامل در مورد اسکریپت نویسی و اتوماسیون در وب سایت رسمی موجود است.
WinSCP دو رابط مختلف دارد. یکی از آنها Commander Interface است که مبتنی بر فایل منیجر Norton Commander است و دومین گزینه موجود Explorer Interface است که مبتنی بر Windows File Explorer است. رابط Explorer از ویژگی کشیدن و رها کردن پشتیبانی می کند.
ویژگی Connection Tunneling به شما امکان می دهد به سروری متصل شوید که مستقیماً از شبکه شما قابل دسترسی نیست، اما می تواند به طور غیر مستقیم از شبکه دیگری که به آن دسترسی دارید دسترسی داشته باشید.

WinSCP را می توان به راحتی با ویندوز و سایر برنامه ها ادغام کرد. گزینه های دسکتاپ، فهرست پرش، منوی زمینه «ارسال به» اکسپلورر ویندوز، آدرس های URL پروتکل، مسیر جستجو، پسوند پوسته را بکشید و رها کنید، کلیپ بورد و سایر برنامه ها را خواهید داشت.

WinSCP به شما کمک می کند تا جلسه کاری فعلی خود را به راحتی ذخیره کنید و کل فضای کاری را به یکباره بازیابی کنید، علاوه بر صرفه جویی در فضای کاری خودکار که تا حد زیادی در وقت شما صرفه جویی می کند.

از آنجایی که امنیت یک نگرانی بزرگ برای همه کاربران، به ویژه وب مسترها است، WinSCP به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از الگوریتم رمزگذاری AES یک رمز عبور اصلی برای برنامه تنظیم کنید تا از تمام رمزهای عبور ذخیره شده خود در برابر حمله محافظت کنید.

کلاینت WinSCP FTP دارای تم های روشن و تاریک است و به راحتی می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

منبع مطلب: WinSCP – a Powerful SFTP client and FTP client